Kurs Kelnerski II-go stopnia – Manager Sali

Kurs ten jest dedykowany wszystkim osobom, dla których restauracja nie kończy się na kuchni.

Jest to idealna propozycja dla osób, które cenią wysoką jakość serwisu w restauracji, kawiarni czy barze. Program zajęć osobiście opracował Szymon Kohut na podstawie długoletnich obserwacji restauracji, kawiarni i barów na terenie naszego i innych krajów.

Kurs przewiduje zajęcia z zakresu profesjonalnego zarządzania serwisem restauracyjnym. Na zajęciach nauczymy Państwa klasycznego serwisu na najwyższym poziomie. Zdobędziecie umiejętności zwiększające sprzedaż w restauracji, która pozytywnie wpływa na wielkość osiąganych napiwków. Przedstawimy prawidłowe przygotowywanie i serwis dań włącznie z degustacją ciekawych potraw. Łączenie potraw z winem i innymi napojami to kolejny element kursu. Informacje, rozróżnianie i degustacja najważniejszych alkoholi oraz przygotowywanie drinków i klasycznych kaw dopełni całość szkolenia. Wisienką na szczycie tortu jest łączenie deserów z kawami i alkoholami mocnymi.

Jest to kurs kierowany do managerów gastronomii pracujących bezpośrednio na sali konsumenckiej, kelnerów chcących awansować, inwestorów branży HoReCa jak również do osób prywatnych, którzy cenią wysoką bardzo dobrą jakość serwisu i jedzenie na wysokim poziomie.

Prowadzący m.in.: Szymon Kohut, Marcin Włodarczyk, Mariusz Mureńko, Paweł Wojtyga

Ilość godzin szkoleniowych: 40 / 4 dni

Cena: 820  PLN brutto

Ilość uczestników: do 14 osób

Zajęcia odbywają się w godzinach: 9:00-16:00

Wszelkie niezbędne produkty – bez ograniczeń.

Wymagania dotyczące udziału w kursie – ukończone 18 lat.

Program:

I Dzień:

  1. Style zarządzania.

  2. Planowanie i organizowanie pracy, kierowanie i kontrola personelu.

  3. Rekrutacja pracowników, delegowanie zadań.

  4. Motywacja pracowników /nagrody i kary/.

  5. Przygotowywanie i kontrola standardów pracy.

  6. Komunikacja z personelem, trudne rozmowy i konflikty.

  7. Zabezpieczenie ilościowe personelu, tworzenie grafików pracy, rozliczenia finansowe.

  8. BEVERAGE COST: kontrolowanie kosztów oraz kształtowanie sprzedaży.
  9. Elementy psychologii i typy psychologiczne: sangwinik, choleryk, flegmatyk, melancholik.

II Dzień:

1. Profesjonalna postawa kelnera

– strój, wygląd

– zasady pracy restauracyjnej

– zakazane postawy

– poprawne postawy personelu

2. Zasady funkcjonowania restauracji

3. Przygotowanie stanowiska pracy

– niezbędnik kelnerski

4. Prezentacja zastawy stołowej

– porcelana, sztućce, szkło

– prawidłowe dobranie sprzętu do charakteru potrawy czy napoju

5. Bielizna stołowa oraz profesjonalne składanie serwetek

6. Nakrywanie do stołu, różne warianty menu

7. Obsługa Gości restauracyjnych indywidualnych

– powitanie, serwis, podziękowanie i pożegnanie Gości

8. Techniki kelnerskie

9. Rodzaje serwisu i ich zastosowanie

    • Serwis: klasyczny /niemiecki, francuski, angielski, rosyjski/

10. Poprawna rozmowa z Gościem restauracyjnym

11. Psychologia sprzedaży, zwiększanie sprzedaży wśród kelnerów

III Dzień:

1. Zasady organizacji imprez zbiorowych

imprezy zasiadane i stojące

charakterystyka i organizacja

najważniejsze elementy, dobór serwisu itp.

2. Przygotowywanie, organizacja i charakterystyka bufetów

    • bufet ciepły i zimny

    • bufet kawowy

3. Kuchnie Świata, poprawny serwis i konsumpcja potraw – degustacja

/krewetki, ostrygi, mule/

/ślimaki po burgundzku/

/pstrąg, dorada, labraks – filetowanie ryb całych/

/kaczka, gęś, polędwiczka wieprzowa, dziczyzna/

/steaki wołowe poprawne formy wysmażenia/

/sery żółte i pleśniowe: Camembert, Gruyere, Roquefort/

4. Typologia win stałych, serwis win stałych i modyfikowanych

    • dobór win do potraw

    • poprawny serwis win stałych i modyfikowanych

IV Dzień:

1. Miksologia, towaroznawstwo alkoholowe- degustacja

    • wódka czysta, gin, rum, tequila

    • brandy, whisky

    • najważniejsze likiery

2. Profesjonalny sprzęt barmański

3. Profesjonalne przygotowywanie i dekoracja najpopularniejszych drinków

    • short drink

    • long drink

    • shot

4. Baristica – teoria kawy

5. Obsługa ekspresu ciśnieniowego

6. Poprawne przygotowywanie kaw klasycznych

    • ristretto, espresso, lungo, doppio

    • americano, frappe, cappuccino

7. Dobór deserów do kaw i alkoholi

EGZAMIN

Realizacja kursu nastąpi dla grupy min. 4 osób. Koszt kursu wynosi 820 PLN płatne przelewem na numer konta: mBank 69 1140 2004 0000 3102 4576 6420 lub gotówką w sekretariacie KSR. W celu potwierdzenia uczestnictwa w kursie prosimy o wpłatę zaliczki w wysokości 250 PLN. Istnieje możliwość płatności ratalnej po wcześniejszym uzgodnieniu z KSR. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.

Termin Kurs/szkolenie Ilość godzin Cena
24/07/2017 - 27/07/2017 Kurs Kelnerski II stopnia Manager Sali
Krakowska Szkoła Restauratorów, Kraków
40 820

Zarejestruj się na kurs




Formularz kontaktowy

Imię, Nazwisko

E-mail

Wiadomość

captcha