Kursy kucharskie I i II stopnia, Szefa Kuchni i Cukiernika

Kursy podzielone są na dwie części: część multimedialną – teoretyczną oraz praktyczne ćwiczenia – warsztaty prowadzone w profesjonalnie wyposażonej kuchni przez wykwalifikowanych Mistrzów Kucharskich i Cukiernictwa.

Wprowadzają w tajniki wiedzy gastronomicznej oraz pozwalają nabyć umiejętności w stopniu podstawowym jak również zaawansowanym.

Jest to idealna propozycja dla osób, które cenią wysoką jakość serwisu w restauracji, kawiarni czy barze.

Zagadnienia kursów cukiernika, kucharza i szefa kuchni.

Higiena pracy:

  • kucharz przystępując do pracy musi być zdrowy i posiadać aktualną książeczkę zdrowia
  • jest zobowiązany nosić odzież ochronną.
  • zabronione jest noszenie części lub całego stroju cywilnego
  • zachować czystość rąk, twarzy i całego ciała,
  • posiadać czyste, krótko obcięte paznokcie, bez lakieru
  • nie nosić w czasie pracy biżuterii i pierścionków
  • nie przechowywać w kieszeniach żadnych przedmiotów

Przed rozpoczęciem pracy:

  • Wstęp pracowników na stanowiska robocze zaczyna się od wydzielonej szatni z węzłem sanitarnym.
  • Pracownicy ściągają odzież własną i przebierają się w odzież roboczą.
  • Odzież osobista musi zostać pozostawiona w szatni w szafkach poszczególnych pracowników.
  • Pracownik może udać się do swojego stanowiska pracy tylko wyznaczoną drogą w odzieży roboczej.
  • Każdy pracownik przed przystąpieniem do pracy przechodzi odpowiednią procedurę dopuszczającą do stanowiska pracy.

W trakcie pracy:

  • Myjemy ręce po każdorazowym opuszczeniu stanowiska pracy
  • W czasie pracy pracownicy zobowiązani są do systematycznego mycia i dezynfekowania narzędzi.
  • Pracownicy w przypadku zabrudzenia odzieży są zobowiązani do jej wymiany na czystą.
  • Pracownicy muszą mieć włosy zakryte czepkiem
  • Dobra praktyka – używać rękawic lateksowych

Zakończenie pracy:

  • narzędzia pracy pozostają w wyznaczonym miejscu
  • są poddawane myciu i dezynfekcji
  • stanowisko pracy pozostawiamy czyste
  • odzież roboczą pozostawiamy w szafce pracowniczej
  • brudną odzież oddajemy do czyszczenia

dobra praktyka, wziąć prysznic po pracy

Trendy w Sztuce Restauracyjnej:
Ekologia i regionalność SLOW FOOD
Cieszymy się jedzeniem, poszukujemy nowych doznań
– jakie produkty są oferowane w menu
– podajemy ich pochodzenie – najlepiej lokalne
– przedstawiamy gwarancję jakości
– szczycimy się wszelkimi potwierdzeniami ekologicznych i lokalnych produktów
podajemy dania opatrzone historią regionu

Casual dining STREET FOOD
Byle dużo byle tanio przeciętne jedzenie
– klient otrzymuje danie nie skomplikowane np. mięso, frytki, sałatka
– jest to odwrotność do SLOW FOOD
– ze względu na cenę ma rację bytu

Modne nazwiska
– restauracje, które przyciągają ze względu na właścicieli
– kreują miejscową modę
– karta menu została stworzona przez znane i cenione osoby

Kuchnie innych narodów
– specjalistyczne restauracje z kuchniami innych narodów
– często restauracje etniczne
– kuchnia ma być maksymalnie zbliżona do oryginału
– niejednokrotnie wyższa cena przyciągnie klientów
– idealnym przykładem jest sushi

Kuchnia polska
– kuchnia polska w nowoczesnym wydaniu
– smaczne dopieszczone potrawy z małą ilością tłuszczu
– łączenie tradycyjnej kuchni polskiej ze smakami innych narodów np.. pierogi z mięsem o smaku curry
– kuchnia regionalna, karczmy

Restauracje specjalistyczne
– restauracje skierowane na konkretne dania lub produkty
– ich specjalizacja zawęża poszukiwania kulinarne odbiorców
– np.. naleśnikarnie czy bardzo modne restauracje serwujące burgery

Chcesz zamieścić tu swój kurs jako firma szkoleniowa?

Kurs Manager Gastronomii

Czytaj więcej

Kurs cukierniczy I stopnia

Czytaj więcej

Kurs cukierniczy II stopnia

Czytaj więcej

Warsztaty carvingu

Czytaj więcej

Kurs dla kucharzy (menu I)

Czytaj więcej

Kurs dla kucharzy (menu II)

Czytaj więcej

Kurs Szef Kuchni

Czytaj więcej

Kuchnia molekularna

Czytaj więcej

Elementy szkoleń kucharskich - karta menu

Klucz do sukcesu zakładu gastronomicznego:
– gość jest głównym celem naszej pracy
– koncepcje i wizje lokalu i karty dostosowujemy do jego potrzeb
– satysfakcja konsumenta i rentowny zysk to dwa podstawowe cele, których spełnienie zależy od prawidłowo przygotowanej karty menu
– oferta handlowa- jest wizytówką lokalu i określa rodzaj usług
– dostosowujemy organizację pracy, ilość, rodzaj personelu, wyposażenie techniczne do karty menu
– dostosowujemy do możliwości technicznych kuchni i sali
– karta menu to nie jest książka kucharska
– ilość oraz opis potraw powinny ułatwiać klientowi dokonanie wyboru
– należy umieścić wagę lub objętość porcji
– wszelkie dodatki – skalkulowane, tak aby gość mógł dobierać je według własnego gustu
– bezwzględnie przetłumaczona – przynajmniej na j. angielski
– nie można tłumaczyć dosłownie nazw polskich
– dobra praktyka mówi o tym aby na pierwszej stronie było podane nazwisko szefa kuchni
– można podać miejscowych dostawców produktów

Analiza karty menu:
– raz na kwartał
– na podstawie systemu POS
– sprawdzamy pod względem sprzedażowym
– zostawiamy „hity sprzedażowe”
– zmiana karty jest pretekstem do zmiany cen
– macierz BCG – Boston Consulting Group
– można wprowadzić wkładki do karty
– decydujące zdanie odnośnie zmian w karcie mają Goście restauracji

Alergeny w karcie menu
Od początku 2015 roku istnieje obowiązek informowania gości lokali gastronomicznych, o alergenach zawartych w potrawach serwowanych przez lokal.
Istnieją trzy formy informacji:
– w karcie menu stworzenie tabelki na ostatniej stronie, gdzie wypisane są wszystkie potrawy wraz z alergenami
– oznaczanie graficzne przy każdym z dań
– spis alergenów występujących w potrawach dostępny u obsługi (widoczna i czytelna informacja w karcie menu lub na bufecie)

Alergeny
– gluten
– skorupiaki i produkty pochodne
– jaja i produkty pochodne
– ryby i produkty pochodne
– orzeszki ziemne i produkty pochodne
– soja i produkty pochodne
– mleko i produkty pochodne
– orzechy
– seler i produkty pochodne
– gorczyca i produkty pochodne
– nasiona sezamu i produkty pochodne
– dwutlenek siarki
– łubin i produkty pochodne
– mięczaki i produkty pochodne

Nadchodzące szkolenia

25 - 29Styczeń

Kurs Szef Kuchni

25 stycznia 202129 stycznia 2021 2,190.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Manager-Zarządzanie-Inwestor
Zapisz się
29 Styczeń

Warsztaty kulinarne z Szefem Kuchni SZKOLENIE ONLINE

29 stycznia 2021 49.00 40.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Kursy i szkolenia, ONLINE
Zapisz się
01 - 05Luty

Kurs Szef Kuchni

1 lutego 20215 lutego 2021 2,190.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Manager-Zarządzanie-Inwestor
Zapisz się
05 Luty

Warsztaty kulinarne z Szefem Kuchni SZKOLENIE ONLINE

5 lutego 2021 49.00 40.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Kursy i szkolenia, ONLINE
Zapisz się
08 - 12Luty

Kurs Szef Kuchni

8 lutego 202112 lutego 2021 2,190.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Manager-Zarządzanie-Inwestor
Zapisz się
12 Luty

Warsztaty kulinarne z Szefem Kuchni SZKOLENIE ONLINE

12 lutego 2021 49.00 40.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Kursy i szkolenia, ONLINE
Zapisz się
15 - 19Luty

Kurs Szef Kuchni

15 lutego 202119 lutego 2021 2,190.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Manager-Zarządzanie-Inwestor
Zapisz się
19 Luty

Warsztaty kulinarne z Szefem Kuchni SZKOLENIE ONLINE

19 lutego 2021 49.00 40.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Kursy i szkolenia, ONLINE
Zapisz się
22 - 26Luty

Kurs Szef Kuchni

22 lutego 202126 lutego 2021 2,190.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Manager-Zarządzanie-Inwestor
Zapisz się
26 Luty

Warsztaty kulinarne z Szefem Kuchni SZKOLENIE ONLINE

26 lutego 2021 49.00 40.00 Dostępne miejsca Kucharz-Szef_Kuchni-Cukiernik, Kursy i szkolenia, ONLINE
Zapisz się

Regulacje prawne w prowadzeniu restauracji i kuchni

1.Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. W sprawie higieny środków spożywczych
2.Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, weszła w życie z dniem 28 października 2006 r.(Dz.U.2006r. nr 191, poz. 1225) http://isip.sejm.gov.pl

Główna odpowiedzialność za bezpieczeństwo żywności spoczywa na przedsiębiorstwie sektora spożywczego” (Rozporządzenie nr. 852/2004 art.1ust.1) Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego, a także szeroko rozumianej jakości żywności uzyskuje się poprzez wdrażanie w zakładzie systemów zarządzania jakością. Jednym z takich systemów jest system HACCP.

Nadzór nad jakością i bezpieczeństwa żywienia
Nadzór nad produkcją, obrotem i przetwórstwem żywności w Polsce opiera się na dwóch systemach kontroli:
– system kontroli wewnętrznej prowadzony w zakładzie bazujący na zasadach GHP, GMP oraz systemu HACCP
– system kontroli zewnętrznej sprawowany przez wyspecjalizowane organy urzędowej kontroli żywności (PIS, IW, Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych)