Kurs Kelnerski II-go stopnia – Manager Sali

Plan i szczegóły szkolenia:

Kurs ten jest dedykowany wszystkim osobom, dla których restauracja nie kończy się na kuchni.

Jest to idealna propozycja dla osób, które cenią wysoką jakość serwisu w restauracji, kawiarni czy barze. Program zajęć osobiście opracował Szymon Kohut na podstawie długoletnich obserwacji restauracji, kawiarni i barów na terenie naszego i innych krajów.

Kurs przewiduje zajęcia z zakresu profesjonalnego zarządzania serwisem restauracyjnym. Na zajęciach nauczymy Państwa klasycznego serwisu na najwyższym poziomie. Zdobędziecie umiejętności zwiększające sprzedaż w restauracji, która pozytywnie wpływa na wielkość osiąganych napiwków. Przedstawimy prawidłowe przygotowywanie i serwis dań włącznie z degustacją ciekawych potraw. Łączenie potraw z winem i innymi napojami to kolejny element kursu. Informacje, rozróżnianie i degustacja najważniejszych alkoholi oraz przygotowywanie drinków i klasycznych kaw dopełni całość szkolenia. Wisienką na szczycie tortu jest łączenie deserów z kawami i alkoholami mocnymi.

Jest to kurs kierowany do managerów gastronomii pracujących bezpośrednio na sali konsumenckiej, kelnerów chcących awansować, inwestorów branży HoReCa jak również do osób prywatnych, którzy cenią wysoką bardzo dobrą jakość serwisu i jedzenie na wysokim poziomie.

Po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego otrzymują Państwo dwa ZAŚWIADCZENIA Krakowskiej Szkoły Restauratorów rozpoznawalne na terenie całego kraju jak również za granicą potwierdzające udział w kursie Kelnerskim II stopnia – Manager Sali, w języku polskim i angielskim, honorowane na terenie całej UE oraz dwa pamiątkowe certyfikaty w języku polskim i angielskim.

Program

I DZIEŃ:

Pre-test

2. Rola i zadania managera/kierownika sali

3. Planowanie i organizowanie pracy, kierowanie i kontrola personelu

4. Rekrutacja pracowników, delegowanie zadań

5. Motywacja pracowników /nagrody i kary/

6. Przygotowywanie i kontrola standardów pracy

7. Komunikacja z personelem, trudne rozmowy i konflikty

8. Zabezpieczenie ilościowe personelu, tworzenie grafików pracy, rozliczenia finansowe

9. BEVERAGE COST: kontrolowanie kosztów oraz kształtowanie sprzedaży

 

II DZIEŃ:

1. Profesjonalna postawa kelnera

  • strój, wygląd
  • zasady pracy restauracyjnej
  • zakazane postawy
  • poprawne postawy personelu

2. Zasady funkcjonowania restauracji

3. Przygotowanie stanowiska pracy

  • niezbędnik kelnerski

4. Bielizna stołowa oraz profesjonalne składanie serwetek

5. Nakrywanie do stołu, różne warianty menu

6. Obsługa Gości restauracyjnych indywidualnych

  • powitanie, serwis, podziękowanie i pożegnanie Gości

7. Techniki kelnerskie

8. Rodzaje serwisu i ich zastosowanie

  • serwis: klasyczny /niemiecki, francuski, angielski, rosyjski/

9. Poprawna rozmowa z Gościem restauracyjnym

10. Psychologia sprzedaży, zwiększanie sprzedaży wśród kelnerów

11. Profesjonalna, kulturalna sprzedaż sugestywna

  • zwiększenie obrotów restauracji i poziomu zadowolenia Gościa
  • typologia Gości i metody współpracy
  • up-selling
  • cross-selling
  • sugestywne opisywanie potraw
  • psychologia sprzedaży
  • rozmowy z trudnym Gościem
  • wysoki standard obsługi (wspieranie wizerunku firmy)

III DZIEŃ:

1. Zasady organizacji imprez zbiorowych

  • imprezy zasiadane i stojące
  • charakterystyka i organizacja
  • najważniejsze elementy, dobór serwisu itp.

2. Przygotowywanie, organizacja i charakterystyka bufetów

  • bufet ciepły i zimny
  • bufet kawowy

3. Obsługa ROOM SERVICE

  • przyjmowanie zamówienia
  • realizacja zamówienia
  • przygotowanie tacy i wózka do obsługi ROOM SERVICE
  • zasady obsługi ROOM SERVICE

4. Kuchnie Świata, poprawny serwis i konsumpcja potraw – degustacja

  • /krewetki, ostrygi, mule/
  • /ślimaki po burgundzku/
  • /pstrąg – filetowanie ryb całych/
  • /steaki wołowe poprawne formy wysmażenia/
  • /sery żółte i pleśniowe: Camembert, Gruyere, Roquefort/

5. Typologia win stałych, serwis win stałych i modyfikowanych

  • jak powstaje wino i co wpływa na jego smak
  • charakterystyka szczepów (białe i czerwone)
  • wina musujące, słodkie i wzmacniane
  • dobór win do potraw
  • poprawny serwis win stałych i modyfikowanych

 

IV DZIEŃ:

1. Miksologia, towaroznawstwo alkoholowe – degustacja

  • wódka czysta, gin, rum, tequila
  • brandy, whisky
  • najważniejsze likiery

2. Profesjonalny sprzęt barmański

3. Profesjonalne przygotowywanie i dekoracja najpopularniejszych drinków

  • short drink
  • long drink
  • shot

4. Baristyka – teoria kawy

5. Obsługa ekspresu ciśnieniowego

6. Poprawne przygotowywanie kaw klasycznych

  • ristretto, espresso, lungo, doppio
  • americano, frappe, cappuccino

7. Dobór deserów do kaw i alkoholi

Post-test

Ilość godzin szkoleniowych: 32 / 4 dni

Zajęcia odbywają się w godzinach: 9:00-16:15

Wszelkie niezbędne produkty – bez ograniczeń.

Prowadzący m.in. Marcin Włodarczyk, Paweł Wojtyga

Metody nauki

Ćwiczenia praktyczne, demonstracje, praca w grupach, dyskusje, demonstracje, praca odtwórcza tzn. instruktor pokazuje jak należy wykonać daną czynność, a uczestnicy powtarzają. Zajęcia teoretyczne prowadzone będą w oparciu o przygotowaną prezentację multimedialną.

Wymagania dotyczące udziału w kursie

Ukończone 16 lat, wykształcenie minimum podstawowe, ukończony kurs kelnerski I stopnia i/lub doświadczenie na stanowisku kelner.

Cele kształcenia

Absolwent szkolenia będzie potrafił umiejętnie zarządzać w gastronomii, zna sztukę kelnerską, barmańską i baristyczną, zasady sprzedaży sugestywnej, rodzaje serwisów i ich zastosowanie, zna elementy sztuki sommelierskiej.

Efekty uczenia się

Absolwent szkolenia potrafi umiejętnie zarządzać w gastronomii, zna sztukę kelnerską, barmańską i baristyczną, zasady sprzedaży sugestywnej, rodzaje serwisów i ich zastosowanie, zna elementy sztuki sommelierskiej.

29 - 01Styczeń - Luty

Kurs Kelnerski II-go stopnia – Manager Sali

29 stycznia 2018 Gdyńska 31, Kraków, Polska 820.00 Dostępne miejsca
Zapisz się