Dyrektor Hotelu/Hotel General Manager

Plan i szczegóły szkolenia:

Kurs Dyrektor Hotelu pozwala zdobyć i opanować wiedzę oraz umiejętności potrzebne do pracy na stanowisku osoby kompleksowo zarządzającej obiektem hotelarskim ***, ****, *****. Program kursu podzielony jest na siedem poszczególnych dni w ramach których odbywają się poszczególne panele tematyczne prowadzone jest przez wyspecjalizowanych trenerów Dyrektorów hoteli z wieloletnim doświadczeniem czy prezesów spółek hotelarskich, członków Izb Turystycznych.  Dokładny program został przedstawiony poniżej, zapraszamy do zapoznania się z nim.

Po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego otrzymują Państwo dwa ZAŚWIADCZENIA Krakowskiej Szkoły Restauratorów rozpoznawalne na terenie całego kraju jak również za granicą potwierdzające udział w kursie Dyrektor Hotelu / Hotel General Manager w języku polskim i angielskim, honorowane na terenie całej UE oraz dwa pamiątkowe certyfikaty w języku polskim i angielskim oraz dyplom KSR.

Ponad powyższe otrzymujecie Państwo to co jest najważniejsze, pakiet profesjonalnej, bezcennej, klasycznej i nowoczesnej wiedzy hotelarsko – restauracyjno – marketingowej. Podnosicie swoje umiejętności branżowe oraz dołączacie do grona profesjonalistów legitymujących się zaświadczeniem potwierdzającym ukończenie pierwszego w Polsce kursu doszkalającego dla Dyrektorów obiektów hotelarskich.

Kurs ten nie tworzy Dyrektorów, nie ma takiego zawodu.  Celem szkolenia jest zwiększenie umiejętności i kwalifikacji managerów hoteli. Zakładamy iż każdy Hotel GM jest hotelarzem, marketingowcem, restauratorem, ekonomem i jednocześnie nosi od godny tytuł MAJORDOMUS czyli osoby zajmującej się niegdyś zarządzaniem pałacami czy dworami królewskimi. Osoba ta musi być wszechstronna, wyczulona na dyskrecję, elegancję, piękno i potrzeby ludzkie, musi być również dobrym psychologiem analitykiem rynku potrzeb każdego indywidualnego Gościa czy grup integracyjnych. Przede wszystkim posiada zmysł biznesowy i zwraca uwagę na całokształt hotelu jak na firmę, która jest wyspecjalizowaną i musi przynosić dochody. Bez nich jakakolwiek forma powyżej opisanych działań hotelarsko branżowych nie ma najmniejszego sensu w działaniach. Na takich założeniach został oparty ten oto kurs, szkolenie. Stworzyli go biznesmeni, analitycy, hotelarze i restauratorzy.

Naszym celem jest wskazanie kierunku w jakim należy podążać i jakimi kategoriami należy myśleć aby uzyskać zawodowy sukces. Jak należy wykorzystać klasyczną wiedzę niezmienną od lat w nowoczesny i wyrafinowany sposób. Reszta zależy od każdego indywidualnie. Praktyka praktyka i raz jeszcze praktyka oraz własne obserwacje, jest to droga do sukcesu zawodowego i biznesowego. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem kursu.

W trakcie kursanci otrzymujecie Państwo skrypt materiałów szkoleniowych z całym zakresem wiedzy jaka przekazywana jest na kursie. Dodatkowo również kursanci otrzymują Voucher ze zniżką 10% do wykorzystania na dowolny kurs w Krakowskiej Szkole Restauratorów.

Program

Pre-test

I. HOTEL

  • Zarys historii hotelarstwa w Świecie, Europie i Polsce
  • Klasyfikacja hoteli. Co oznaczają gwiazdki
  • wymogi prawne
  • wymogi jakościowe
  • wymogi stawiane przez Gości Hotelowych

II. DYREKTOR HOTELU/INWESTOR

  • zakres kompetencji General Manager
  • Dyrektor wizytówka hotelu
  • co to jest profesjonalizm?
  • profesjonalna postawa, netykieta, wysławianie się
  • tworzenie własnego autorytetu
  • zarządzaj dobrze, myśl do przodu
  • tworzenie planów rozwojowych dla obiektu
  • planowanie, wdrażanie, kierowanie, kontrola
  • motywowanie
  • ocenianie wyników pracy personelu
  • rekrutacja personelu
  • szkolenia i rozwój personelu
  • systemy wynagradzania

III.  ORGANIZACJA PRACY HOTELU

  • prawidłowa struktura działów hotelu
  • podział na poszczególne działy
  • recepcja, pokoje, restauracja i lobby bar, konferencje, spa, dział techniczny, dział sprzedaży i marketingu, kontrola jakości, dział zaopatrzenia

IV. PRAWIDŁOWA PRACA RECEPCJI

  • zakres kompetencji recepcji, zakres obowiązków
  • recepcja wizytówką hotelu
  • profesjonalna postawa recepcjonisty /strój, wygląd/
  • netykieta, zasady wysławiania się, korespondencji mailowej i rozmów telefonicznych
  • obsługa programów komputerowych dla hoteli /wybrać jaki/
  • komunikacja pomiędzy działami

V. OBSŁUGA PIĘTER

  • zakres kompetencji pracownika obsługi pięter, zakres obowiązków
  • standaryzacja utrzymania czystości w pokojach i powierzchniach publicznych
  • poprawne przeliczniki ergonomii pracy, wydajność pracy
  • kontrola białej rękawiczki
  • środki czystości, atesty, wydajność
  • sprzęty wykorzystywane w pracy obsługi pięter

VI. RESTAURACJA

  • zasady działania restauracji hotelowej /ala carte, grupy, lobby bar/
  • kuchnia, sala, bar, zmywalnia, catering – jak to działa, na co zwracać uwagę
  • struktura pracownicza, prawidłowe przygotowywanie grafików pracy
  • współpraca z Szefem Kuchni, Kierownikiem Sali, kontrola pracy
  • tworzenie, czytanie i kontrola agend restauracyjnych
  • kontrola zaopatrzenia i inwentaryzacje oraz kontrola food i beverage cost,
  • organizacja  śniadań, lunchy, kolacji przerw kawowych w formie bufetu
  • organizacja obsługi ala carte
  • standaryzacja pracy restauracji i lobby baru od personelu do produkcji i obsługi
  • rozliczenia finansowe, kontrola finansowa pracowników
  • trendy w sztuce restauracyjnej

VII. KONFERENCJE I IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE

  • profesjonalna obsługa konferencji
  • poprawny scenariusz konferencji
  • rodzaje konferencji, układy sal konferencyjnych
  • układy stołów i krzeseł,
  • profesjonalne rozłożenie materiałów piśmienniczych, napo ciepłych i zimnych
  • rodzaje lunchy, przerw kawowych, zastosowanie

VIII. SPA&WELLNESS

  • rodzaje usług SPA&WELLNESS
  • profesjonalna postawa personelu
  • utrzymanie czystości
  • wysoka jakość usług

IX. DZIAŁ TECHNICZNY

  • kiedy jest potrzebny działa techniczny
  • zakres obowiązków
  • utrzymanie zieleni

X. DZIAŁ SPRZEDAŻY I MARKETINGU

  • marketing i jego specyfikacja w hotelarstwie
  • promocja i reklama w hotelarstwie
  • tworzenie zapotrzebowania na produkt
  • promocja w internecie, najważniejsze portale internetowe
  • strona internetowa, pozycjonowanie
  • współpraca z biurami podroży i firmami eventowymi
  • internet w zarządzaniu hotelem
  • budżetowanie pracy i sprzedaży
  • przygotowywanie oferty sprzedażowej/pokoje, restauracja, imprezy, konferencje i inne/

XI. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ

  • zasady TQM w branży hotelarskiej
  • tworzenie standaryzacji obiektu
  • tworzenie punktów kontroli
  • kontrola wewnętrzna i zewnętrzna obiektu
  • przeprowadzanie audytów wewnętrznych i zewnętrznych
  • kontrolowanie opinii o obiekcie

XII. PRAWO PRACY,

XIII. ELEMENTY HACCP

Ilość godzin szkoleniowych: 56/7 dni

Zajęcia odbywają się w godzinach: 9:00-16:15

Prowadzący m.in.: Szymon Kohut, Michał Kumala

Realizacja kursu nastąpi dla grupy min. 3 osób.

Metody nauki

Wykłady, ćwiczenia praktyczne, praca w grupach, studia przypadków, praca odtwórcza tzn. instruktor pokazuje jak należy wykonać daną czynność, a uczestnicy powtarzają. Zajęcia teoretyczne prowadzone będą w oparciu o przygotowaną prezentację multimedialną.

Wymagania dotyczące udziału w kursie

Ukończone 18 lat, osoba czynna zawodowo na stanowisku Manager Gastronomii lub tożsamym, wykształcenie minimum średnie

Cele kształcenia

Absolwent kursu będzie znał podstawy Prawa Pracy, systemu HACCP oraz elementy księgowości. Będzie potrafił zarządzać personelem, między innymi umiejętnie będzie potrafił delegować zadania, motywować czy też rekrutować personel. Będzie również potrafił tworzyć procedury i standardy pracy.

Efekty uczenia się

Absolwent kursu zna podstawy Prawa Pracy, systemu HACCP oraz elementy księgowości. Potrafi zarządzać personelem, między innymi umiejętnie deleguje zadania, motywuje czy też rekrutuje personel. Tworzy procedury i standardy pracy.

27 - 03Listopad - Grudzień

Dyrektor Hotelu/Hotel General Manager

27 listopada 2017 Gdyńska 31, Kraków, Polska 3,900.00 Dostępne miejsca
Zapisz się
29 - 04Styczeń - Luty

Dyrektor Hotelu/Hotel General Manager

29 stycznia 2018 Gdyńska 31, Kraków, Polska 3,900.00 Dostępne miejsca
Zapisz się