Wizytówką hotelu jest recepcja i recepcjonista, jest to niepodważalny fakt. Wygląd, ubiór, forma wysławiania się, czy korespondencji mailowej niejednokrotnie wpływają na podjętą decyzję o skorzystaniu z usług hotelu. Innymi słowy jest to pozytywne kreowanie wizerunku firmy. Od tych właśnie elementów rozpoczyna się kurs dla recepcjonistów.
Kurs, szkolenie Profesjonalny Recepcjonista wizytówka hotelu
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista
Od szeroko rozumianego branżowego Savoir-vivre Vivre i netykiety. Kolejnymi elementami szkolenia jest profesjonalna wiedza branżowa, kategoryzacja obiektów hotelowych, wymagania im stawiane. Organizacja pracy, przyjmowanie rezerwacji, gospodarka pokojami, elementy marketingu i promocji hoteli, jak również mnogość innych jakże ważnych zagadnień niezbędnych w pracy profesjonalnego recepcjonisty.
Kurs ten jest skierowany zarówno do osób początkujących, jak również do zawodowych recepcjonistów, którzy pragną odświeżyć wiadomości lub zaobserwować nowe trendy w sztuce.
Zajęcia prowadzone są w formie praktycznych warsztatów z dużym naciskiem na profilową wiedzę. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem kursu i skorzystania z oferty.
Kup szkolenie online:
04 - 06Marzec |
Profesjonalny Recepcjonista wizytówka hotelu |
Zapisz się |
05 - 12Marzec |
Dyrektor Hotelu/Hotel General Manager |
Zapisz się |
06 - 07Marzec |
Zwiększanie sprzedaży w restauracji – psychologia sprzedaży |
Zapisz się |
07 - 14Marzec |
Nowoczesny marketing dla restauracji i hoteli. |
Zapisz się |
07 Marzec |
Standaryzacja obsługi hotelu |
Zapisz się |
11 - 13Marzec |
Profesjonalny Recepcjonista wizytówka hotelu |
Zapisz się |
12 - 19Marzec |
Dyrektor Hotelu/Hotel General Manager |
Zapisz się |
13 - 14Marzec |
Zwiększanie sprzedaży w restauracji – psychologia sprzedaży |
Zapisz się |
14 - 21Marzec |
Nowoczesny marketing dla restauracji i hoteli. |
Zapisz się |
14 Marzec |
Standaryzacja obsługi hotelu |
Zapisz się |
Po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego otrzymują Państwo ZAŚWIADCZENIE Partnera KSR rozpoznawalne na terenie całego kraju jak również za granicą potwierdzające udział w kursie Profesjonalny Recepcjonista w języku polskim, honorowane na terenie całej UE oraz dwa pamiątkowe certyfikaty w języku polskim i angielskim.
Program szkolenia Profesjonalny Recepcjonista wizytówka hotelu
Pre-test
1.Rola i znaczenie recepcji w hotelu
- Recepcja – wizytówka hotelu
- Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
- Osoba recepcjonisty: kwalifikacje, niezbędna wiedza, predyspozycje
- Standardy i wzorce zachowań
- Kategoryzacja obiektów noclegowych
2. Organizacja pracy recepcji
- Zarządzanie obiektem hotelarskim
- Organizacja pracy recepcji ( regulaminy, harmonogramy, instrukcje)
- Zakresy obowiązków i odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach
- Zakresy obowiązków pracowników recepcji
- Zasady współpracy recepcji z innymi działami hotelu
- Rola recepcji w hotelu
3. Wyposażenie techniczne i informacyjne recepcji
- Stanowisko pracy
- Praca na stanowisku (obsługa faksu, poczty mailowej, programu hotelowego)
- Prowadzenie korespondencji
- System kluczy hotelowych
4. Rezerwacja usług hotelowych
- Dostępność do oferty hotelu – kanały i źródła rezerwacji
- Zasady przyjmowania rezerwacji usług noclegowych i innych usług świadczonych przez hotel
- Systemy prowizji, rabatów, zniżek, programy lojalnościowe
5. Profesjonalna obsługa Gościa
- Przyjęcie Gościa do hotelu
- Zameldowanie Gości
- Rejestracja
- Prowadzenie dokumentacji recepcji dot. kompleksowej obsługi Gościa
- Organizacja przechowalni bagażu
- Bezpieczeństwo Gości hotelowych (systemy alarmowe w recepcji)
6. Psychologiczne aspekty obsługi gościa
- Kultura obsługi Gościa, kultura osobista
- Charakterystyka potrzeb Gościa
- Zachowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Przyjmowanie reklamacji
- Obsługa Gości VIP
7. Prowadzenie dokumentacji
- Ewidencja – wymogi prawne obowiązku meldunkowego
- Dokumenty i formularze obowiązujące w recepcji
- Rozliczanie Gościa
- Zasady obsługi kasy fiskalnej
- Wystawianie rachunków, faktur VAT
- Obsługa kart płatniczych
- Prowadzenie rachunku Gościa
- Przyjmowanie opłat za usługi hotelowe
- Dokumenty księgowe (dokumenty z dnia, raporty)
8. Wymeldowanie Gościa
- Wymeldowanie Gościa
- Wyrejestrowanie z programu hotelowego
- Przygotowanie ankiety satysfakcji Gościa
Post-test
Ilość godzin szkoleniowych: 24/3 dni
Zajęcia odbywają się w godzinach: 9:00-16:15
Metody nauki
Wykłady, ćwiczenia praktyczne, filmy, zdjęcia, praca w grupach, studia przypadków, demonstracje, praca odtwórcza tzn. instruktor pokazuje jak należy wykonać daną czynność, a uczestnicy powtarzają. Zajęcia teoretyczne prowadzone będą w oparciu o przygotowaną prezentację multimedialną.
Wymagania dotyczące udziału w kursie
Ukończone 16 lat, wykształcenie minimum podstawowe.
Cele kształcenia
Absolwent kursu będzie potrafił organizować pracę recepcji. Będzie znał wyposażenie techniczne i informacyjne recepcji. Absolwent nauczy się jak profesjonalnie obsługiwać Gościa. Będzie potrafił prowadzić dokumentację(m.in. dokumenty, formularze, rozliczanie Gościa, wystawianie rachunków, faktur VAT).
Efekty uczenia się
Absolwent kursu potrafi organizować pracę recepcji. Zna wyposażenie techniczne i informacyjne recepcji. Absolwent profesjonalnie obsługuje Gościa. Potrafi prowadzić dokumentację(m.in. dokumenty, formularze, rozliczanie Gościa, wystawianie rachunków, faktur VAT).
Grafik szkoleń
Wybierz i zarezerwuj szkolenie
Aktualne zapisy na kurs Profesjonalny Recepcjonista wizytówka hotelu
Terminy kursów
Oferty pracy w gastronomii
Podniosłeś kwalifikacje, chcesz się dalej rozwijać, szukasz nowego miejsca? Sprawdź aktualne oferty pracy.
Kursy Profesjonalny Recepcjonista organizujemy również w Twojej okolicy.
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Białystok
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Bydgoszcz
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Gdańsk
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Gorzów Wielkopolski
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Katowice
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Zielona Góra
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Toruń
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Kielce
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Kraków
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Lublin
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Łódź
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Olsztyn
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Warszawa
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Opole
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Poznań
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Białystok
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Rzeszów
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Szczecin
Szkolenie Profesjonalny Recepcjonista Wrocław